tirsdag 6. oktober 2015

ferdig språkkurs, Romatur og første dag på jobb!

da var vi ferdig med språkkurset. føler jeg har lært en del. men er glad vi fra og med 26.okt skal ha en dag i uka for å holde det ved like så språket utvikler seg og ikke bare blir borte. også bestemt meg for å prøve å fortsette med litt grammatikk når jeg er hjemme. lære meg setninger/fraser som jeg tror jeg kan få bruk i forskjellige settinger. har også meldt meg inn på et Treningsenter hvor sjefen spør meg med jevne mellomrom hvordan et går med italiensken og snakker til meg på italiensk, så får prøvd meg skikkelig der.

I helgen som var, var vi i Roma! det var kjempe morsom tur. vi kom sent på fredagen, så da gjorde vi ikke noe annet enn komme oss på plass på hostellet, og gå ut å spise. lørdagen kom vi ut rundt 9 tiden på morgenen, å begynte turen rundt i Roma! Etter litt frokost begynte vi sigthseeinga med å gå til Colloseum.  det var veldig spennende å se! vi så at det var ikke noe vits å prøve å komme inn på Colloseum, da det var veldig lange køer som gikk veldig sakte, og vi var ikke interessert i å bruke den ene dagen vi hadde bare på Colloseum. Derifra tok en sånn sightseeing buss litt rundt i Roma. vi gutta gikk av for å gå til st. peter`s plass. etter dette gikk vi tilbake til handlegaten hvor vi handlet litt saker og ting. veldig hyggelig tur og kjempe fin by! synd vi hadde så dårlig tid da jeg gjerne skulle ha sett mere.


Første dagen på jobb for meg ble ikke særlig lang, da de helgen før hadde bestemt de skulle begynne å ha stengt tirsdager. dette betydde da at på mandag var det ingenting å gjøre, så jeg ble sendt hjem å fikk beskjed om å komme hjem på onsdag. så satser på en bedre start da!











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar