mandag 21. september 2015

16. sept 
startet vi dagen med å gå på stranden. flott vær og godt vann! her var vi frem til klokken var ca 13. da gikk vi hjem, og ordna oss og litt sånn smått før skole. den dagen vi en del med bøying av ord, maskuline og feminine ord og sånt. litt vanskelig i starten men kom seg fort! etter dette møtte vi Shiva og Gina på RistoFever  som jeg skal jobber for å spise middag. veldig god mat! men litt stivprisa til å spise der til vanlig. nesten 10euro over de andre stedene vi har spist for mat, dessert og drikke. men ser ut som veldig hyggelig sted, og sjefen og kjøkkensjefen virker årleite så ser frem til å begynne å jobbe der!

17. sept
i dag er det seiletur som står på menyen! vi møtte opp på havnen kl10. der vi ble tatt i mot av en mann ved navn Marco som eide seilbåten og som skulle være med oss og Nicola. dette var første turen min på en seilbåt, så viste ikke helt hvordan det fungerte. ble litt overrasket da vi kom litt ut på sjøen hvor sidelengs den faktisk ligger, men skjønte fort at dette var sånn det skulle være og da ble det bare gøy. etter en liten seiltur fant vi et veldig fint sted hvor vi ankeret og bada, hvor vi snorkla og kosa oss!  kjempe fin tur! 


på turen hjem hadde vi dessverre et liten ulykke hvor vi mista en god venn. capsen min ble med i et tau da vi skulle ha ut seilet på tur hjem. han var en god og trofast venn, R.I.P.  Marco fikk nok litt dårlig samvittighet av dette så han unnskyldte seg flere ganger og forklarte det var vanskelig å hente den, men jeg sa det ikke var noe problem og det var en gammel caps så gjorde overhodet ingenting. men halvveis på tur hjem gikk han inn i båten og fant hans egen caps og gav til meg. så det var veldig hyggelig av han! skole etter dette hvor vi hadde litt teori før vi gikk ut sammen med læreren og hadde en litt annerledes time. gikk rundt i hele gamlebyen  mens hun pekte og forklarte og vi gjetta. egentlig veldig fin måte å lære på!


21. sept
i dag var jeg å snakket med bedriften jeg skal jobbe på sammen med Nicola. fikk snakket litt med kjøkkensjefen om hvordan ting fungerer på kjøkkenet, hvordan de lager ting og litt hvordan jeg skal jobbe. gleder meg mer og mer til å begynne å jobbe da folka der bare virker mer og mer hyggelige!

2 kommentarer:

  1. Det blir sikkert bra å jobbe på et bra sted, hvis prisene avspeiler kvalitet, og det gjør det vel.

    SvarSlett
  2. Forresten synd med capsen. Jeg vet hvor viktig den er:)

    SvarSlett